Veelgestelde vragen

Waarom is de doe het zelf autoruit reparatie kit in verhouding met concurrenten zo goedkoop?
Iedere aanbieder bepaalt haar eigen winstmarge. Wij hoeven niet de hoofdprijs, want we willen vooral een goed product aanbieden.

De schade is na de reparatie nog steeds zichtbaar
Dat is mogelijk, aangezien het niet wil zeggen dat de reparatie niet goed gelukt is. Het uiteindelijk resultaat is afhankelijk van de soort schade en eventueel vocht en/of vuil (zand, glassplinters, zout, ruitenwisservloeistof). Wij adviseren de schade altijd zo snel mogelijk te repareren, om dergelijk vuil in de schade te voorkomen.

De schade is niet glad afgewerkt aan het oppervlak
Het is van belang om de autoruit na de reparatie direct in contact te brengen met zonlicht. Bij een sterke zon duurt het uitharden maar een paar seconden, maar bij bewolking kan het tot een uur duren. De tube hars zit vol genoeg om de schade alsnog mooi af te werken. Gebruik ook weer de gele of transparante film en zorg ervoor dat er geen overtollige harsresten meer aanwezig zijn.
sterretje
Kan een barst worden gerepareerd?
Ja, dat kan, maar houd er wel rekening mee dat er een kleine kans op doorscheuren blijft bestaan. Houdt er rekening mee dat u met een enkele barst nog wel door de APK kunt komen, maar dat dit lastiger wordt naarmate de schade erger is. Indien u de barst vanuit de kern (inslagschade) repareert zal de barst niet verder groeien. Op die manier dient u ook een sterreparatie aan te pakken.

Een vuistregel van veel autoruitschadeherstelbedrijven is de €2 munt. Is de scheur of barst groter dan dit muntstuk? Dan zal men er overgaan ruit in zijn geheel te vervangen. Echter, dit is lang niet altijd nodig. Heeft u te maken met ruitschade van ongeveer 5cm? Dan is het goed mogelijk om deze schade te repareren. Een muntstuk van €2 is ongeveer 2,5cm groot, waardoor veel van de bedrijven (te) snel overgaan tot vervanging van de ruit.

Betaalmogelijkheden, retourmogelijkheden en verzendkosten
iDEAL – Alle Nederlandse banken werken met iDEAL. Dit is een snel en gemakkelijk online betaalsysteem.
Overschrijving per bank – Wanneer u de bestelling plaatst krijgt u alle benodigde gegevens zodat u zelf het bedrag kan overmaken.
Onder rembours – U betaalt pas wanneer de postbezorger de bestelling bij u aflevert. Let op, hieraan zijn extra kosten verbonden.
PayPal – Online betalen. Betalen met uw creditcard is ook mogelijk via PayPal.

Verzendkosten
U betaald bij ons geen verzendkosten!

Retourmogelijkheden
Retourneren indien mogelijk in originele verpakking. Zorg voor een zo oorspronkelijk mogelijke staat van het product en zorg er bovendien voor dat dit onbeschadigd is. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument haar de herroeping meldt. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Ook kunt u uw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie (SGC).